среда, 28. октобар 2020.

INTERAKCIJA IZMEĐU NAS

 

Link - Die Wechselwirkung zwischen uns

Interakcija između nas

Nedavno sam gledala dokumentarnu seriju o ljudskom ponašanju. U jednoj epizodi, grupi ljudi su pokazane slike padova, nesreća i zaista strašnih događaja. Ovaj video propraćen je veselom muzikom i smehom. Gotovo svi ispitanici bezmalo su se valjali od smeha. Toliko su se zabavljali da su time zarazili jedni druge.

Istovremeno je isti video prikazan drugoj grupi, ali bez zvuka; samo slike. Ljudi su se prestravili, pokazali saosećanje i plakali kao da i sami osećaju bol.

Jednostavno – bila sam fascinirana.

Tako, moguće je da patnju drugih možemo da osetimo samo gledanjem. S druge strane, mi reagujemo onako kako smo naučeni. Ako je nešto što jeste loše prikazano kao smešno, s namerom da bude smešno, mi mislimo da to i jeste smešno. I, ukoliko se svi smeju, tako činimo i mi.

Naravno da mislimo da mi sami odlučujemo šta ćemo raditi, šta volimo, a šta ne. Ali, da li je zaista tako?

Mislim da smo sve vreme u interakciji. Ti utičeš na mene i ja na tebe; upravo tako je i sa prirodom. Onako kako utičemo na prirodu, tako ona utiče i na nas. Sve je to jedan ciklus.

Budući da za nas „čitava priroda“ na neki način jeste apstraktna, mi možemo jedino da naučimo ovu interakciju između nas. Možemo da učestvujemo u njoj, da saosećamo i prepoznajemo gde i kako zavisimo od drugih, i koje mesto sami zauzimamo. I, jedino tada kada možemo da poštujemo jedni druge, možemo da poštujemo i prirodu. 

To bi bilo važno postignuće, jer priroda je ta koja nam daje život.



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.