уторак, 6. октобар 2020.

SAMOLJUBLJE

 

Link - Self Love

Samoljublje

Pitanje: Izgleda da citat koji se pripisuje Budi: „Ako uistinu volite sebe, nikada nećete nauditi drugom“, jeste mudrost. Šta možete da kažete o tome? 

Odgovor: Ukoliko zaista volite sebe i razumete u kakvom svetu živite, da je to integralni svet, i koliko je sve međusobno povezano, onda nećete nauditi drugima jer biste na taj način indirektno naneli štetu sebi. 

Pitanje: Zašto ste povezali „voli sebe“ sa pojmom „integralni svet“? Uostalom, voleti sebe je egoistična želja. 

Odgovor: Ali ako je svet integralan, a vi negativno utičete na svet, onda vam se to vraća. 

Pitanje: To jeste, osećam da se to vraća meni? Znači, ukoliko volim sebe, onda neću činiti zlo drugoj osobi jer će mi se to vratiti? 

Odgovor: Da. Ukoliko je svet integralan, onda je nanošenje štete sebi ili drugima jedno isto.

Pitanje: Ali, kada volim sebe, ipak činim zlo drugoj osobi? 

Odgovor: Isto tako, time sebi nanosim štetu.

Pitanje: Da li to znači da se sve vraća? Da li postoji efekat bumeranga? 

Odgovor: Zato što je svet zatvoren. Svet je okrugao.

Pitanje: Šta imate da kažete o još jednom citatu koji se pripisuje Budi: „Sreća nikada neće doći onima koji ne cene ono što već imaju“.

Odgovor: U principu, i ovo je tačno. 

Pitanje: Znači, treba da sam zahvalan bez obzira na to šta imam. Čak i ako sam u najgorem stanju, ipak bi trebalo da se uzdignem do nivoa zahvalnosti? 

Odgovor: Zahvalnost je preduslov da se  primi osećaj sreće, osećaj Svetlosti. 

Pitanje: Kako mogu biti zahvalan ako se osećam loše? To jednostavno nije moguće! 

Odgovor: Zavisi od tvoje percepcije sveta. Zašto je to tako loše? Pokušaj ipak da se uzdigneš. 

Pitanje: Čak i u tom stanju, dužan sam da postignem zahvalnost? 

Odgovor: Zahvalnost mora biti prisutna u bilo kom stanju. Čak i sekundu pre smrti. 

Pitanje: Da li sve molitve počinju  zahvalnošću? 

Odgovor: Naravno. Ukoliko ne postoji takvo stanovište, koga vi onda molite? 

Pitanje: Stanje je visoko, naravno! Znači, bez obzira kakvo je moje stanje, ja se prvo zahvaljujem? 

Odgovor: Da. Jer to je zato što sebe delite na dva dela: tamu i svetlost, patnju i zahvalnost.


Autor:
  Dr Mihael Lajtman

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.