четвртак, 4. март 2021.

PODESI SE PREMA OPSEGU OTKRIVENOSTI STVORITELJA

 
Podesiti se prema opsegu otkrivenosti Stvoritelja

Moj egoizam traži mane kod mojih prijatelja, ali ukoliko ja hoću da napredujem u duhovnom, moram, nasuprot tome, da vidim njihove zasluge i da im zavidim na njihovom uspehu. Naposletku, ja nemam dovoljno želje za postizanjem cilja, i gde bih drugo mogao da je dobijem?

Jednom sam bio Adam HaRišon, jedna zajednička duša, jedna velika želja. Ali, zatim se ta želja razbila na mnogo delova, a meni je ostao samo mali delić čitave ogromne posude sistema zajedničke duše. Sada moram da pređem sa ovog oskudnog dela na ogromnu želju koju sam imao kada sam bio uključen u čitav sistem.

To može da se postigne jedino zavišću. Zavist je vrlo važno sredstvo koje povećava naše želje i mogućnosti. Jer, bez toga da želja poraste nije moguće krenuti ka cilju. Da bi se Stvoritelj otkrio potreban je određeni opseg, koji se naziva „puna mera” (Seah). Stvoritelj ne može da se otkrije u posudi koja može da primi samo nekoliko grama punjenja.

Recimo da duhovno iskustvo počinje primanjem deset kilograma punjenja. Kada nađem potrebu da primim takvo ispunjenje, počinjem da osećam da moja želja od prazne postaje ispunjena. A, ukoliko je moj nedostatak manji od toga, ja ne osećam ništa.

Svi naši organi za oset uređeni su na isti način, i rade samo u određenom opsegu. Uređaji otkrivaju da postoji mnogo različitih talasa oko nas: zvuk, svetlost, ali mi ih ne vidimo i ne čujemo. Signal počinjemo da percipiramo, počev od jednog njegovog nivoa sve do nekog drugog njegovog nivoa, to jest u ograničenom opsegu.

Na isti način ovo funkcioniše i u duhovnom svetu. Ukoliko hoćemo da počnemo da iskušavamo duhovno, moramo da povećamo svoju želju za uživanjem, dodajući je onoj koju smo dobili nakon razbijanja. Na račun čega mogu jedan gram želje koji imam da pretvorim u deset grama? Jedino time što preuzimam želje drugih, što je kada sam impresioniran njihovim kvalitetima i potrebama.

I, mi se okupljamo u grupama, učimo zajedno, diskutujemo i tako se svako uključuje u želje svakoga. A za onoga ko se ne meša sa željama drugih nikako nema izgleda za to da on otkrije Stvoritelja. Jer, Stvoritelj se otkriva između nas u mojoj želji za primanjem koja je povećana povezivanjem sa mojim prijateljima. Otuda, bez zavisti, koja nam omogućava da proširimo Kli, nećemo moći da otkrijemo Stvoritelja.

Činjenica je da smo pre greha – Drvo znanja i razbijanja Adam HaRišon svi bili povezani, i uključeni jedni u druge na idealan način. Ali, kao rezultat razbijanja, svako se odvojio od ostalih i sada mu nedostaje ono što postoji u drugima.

Pre razbijanja, svi su imali istu zajedničku želju, a sada je za svakoga ostala samo lična svrha, i kvaliteti svih ostalih su za njega izgubljeni. I, ukoliko ove kvalitete ne pripoji sebi, neće moći  da otkrije Stvoritelja, jer Stvoritelj se u njima otkriva. Otuda, otkrivanje Stvoritelja zavisi od toga koliko sam se uključio u kvalitete prijatelja.

O ovome se kaže: „Vama ništa ne nedostaje, osim da izađete u polje koje je Gospod blagoslovio, i sakupite sve one slabe organe koji su se spustili iz vaše duše i spojite ih u jedno telo”. To je naš posao. U ovom polju, koje je Stvoritelj blagoslovio, mi nalazimo sve naše želje, to jest sve delove razbijene želje, i hoćemo da ih sakupimo i da tu želju sastavimo.

I, sve ovo je zbog zavisti. Sada sam u svom egoizmu i zavidim svojim prijateljima na onome što imaju. Zbog toga im prilazim, bavim se njihovim željama i obnavljam čitavu posudu Adam HaRišon. Na taj način ispravljam razbijanje i pristupam cilju života, cilju stvaranja.

Link - Tuning To The Range Of The Revelation Of The Creator

Autor:
  Dr Mihail Lajtman

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.