среда, 10. фебруар 2021.

HEROJ JE ONAJ KOJI POBEĐUJE SAMOG SEBE

 

Link - A Hero Is One Who Conquers Himself

Heroj je onaj koji pobeđuje samog sebe

Pitanje: Vaš učitelj Rabaš je napisao  da je heroj među herojima onaj koji može, da kada nekoga mrzi to preokrene tako da ga voli, heroj je onaj koji nadilazi svoju zlu inklinaciju.

Gledajući druge ljude kroz svoju egoističnu prizmu, vidim ih kao niske i bezvredne, a sebe kao uzvišenog. Ali, ako se potrudim da ih vidim kao uzvišene u svojim očima, onda postajem heroj. Da li biti heroj znači nadići svoju urođenu egoističnu prirodu?

Odgovor: Da. Heroj je onaj koji pobedi sebe. U principu, ne treba nam ništa drugo osim ovoga. Ukoliko nadiđemo svoju egoističnu prirodu, onda ćemo u toj meri jednostavno ući u stanje generalnog dobra.

Činjenica je da nas je priroda stvorila kao egoistične ljude, koji o svemu sude prema meri svoje izopačenosti. Uvek vidim negativna svojstva kod drugih. Zbog toga moram nekako da razumem da su sva ova svojstva unutar mene. Ovo je otkrivanje zla.

Pitanje: Ali da nije bilo drugih ljudi, nikada ne bih u sebi video ova negativna svojstva?

Odgovor: Da, kao i svaka životinja.

Pitanje: Odnosno, živim od jednog do drugog životnog ciklusa, vidim negativna svojstva kod svih i žalim se na sve. A onda, u nekoj fazi, odjednom počinjem da razumem da je to sve u meni?

Odgovor: Ali, do takvog razumevanja nije lako doći. Kabalisti su ovo otkrili i o tome su nam pisali.

Dok čitamo njihove knjige, počinjemo da razumevamo da oni govore istinu, koju mi ne vidimo. Oni su sve otkrili u svojim osećajima i opisali u svojim spisima, ali mi to i dalje ne osećamo. Tako, od onoga što čitamo, postepeno moramo da pređemo na to da i sami realizujemo da je zaista u prirodi sve stvoreno na ovaj način, i da to i percipiramo na taj način.

Prvo stičemo znanje, a zatim razumevanje i dostignuća kroz osete.

Pitanje: Kako se to događa? Šta znači unutar mene?

Odgovor: Sve što se događa u svetu događa se i u vašoj percepciji. I ne možete ništa da kažete o onome što je izvan. Svet se oslikava unutar nas.

Pitanje: Možete li da zamislite koliko se zla svake sekunde događa u svetu? Da li kabalista oseća da je sve to zbog njega samog?

Odgovor: Ne samo ovo. Ako dublje kopaš, sve ovo spolja sam ja.

Ja ne vidim ništa osim onoga što je moje „ja“, moja želja. Svet koji razumem zapravo je ono što se  događa unutar moje želje.


Autor:
  Dr Mihael Lajtman

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.