Link - Following The Teacher Who Sees The Way
Slediti učitelja koji vidi put
Maimonid je o tome već dao istinitu alegoriju: „Ukoliko hiljadu slepih u koloni ide putem, a među njima postoji barem jedan vođa koji može da vidi, oni će sigurno ići ispravnim putem i neće upasti u jame niti pasti pred preprekama, jer slede onoga koji vidi.
Ali, ukoliko ta osoba nestane, svi oni će se sigurno saplesti o svaku prepreku na putu i svi će upasti u jamu”. (Baal HaSulam, „Uvod u Knjigu Zohar”, stav 57)
Pitanje: Da li je moguće da osoba koja je već pronašla učitelja i koja je krenula pravim putem kasnije izgubi pravac?
Odgovor: To ukazuje na nedostatak povezanosti s učiteljem. Učenik mora neprestano da ovu povezanost održava živom. Ukoliko je ne obnavlja, učitelj nastavlja da ide napred, a učenik se postupno povlači na tangenti, dok se veza između njih potpuno ne izgubi.
Vrlo je zanimljivo posmatrati taj proces, kako učenik sve manje i manje sluša, sve manje i manje dolazi na nastavu, a zatim nestaje.
Glavno je to da učitelj ne može učeniku ništa da kaže o tome. Učenik mora sam da skrutinizuje i da razume kako da deluje u međusobnoj saradnji s učiteljem.
Ali, učeniku mora da bude jasno da onog trenutka kad se ne drži učitelja, poput deteta koje se drži odrasle osobe, on ne zna gde je. Uostalom, postoje mnoge situacije kada je on poput malog deteta koje se izgubilo u gužvi, i ne zna uz koga treba da se drži i kuda da ide. Taj osećaj blizine učitelju i udaljenosti od učitelja on mora da stekne.
Dr Mihael Lajtman
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.