четвртак, 3. септембар 2020.

NA GODIŠNJICU ARIJEVOG ODLASKA



Na godišnjicu Arijevog odlaska

Čast nam je što smo imali takvog učitelja, Bal HaSulama, koji je bio sledeća inkarnacija duše velikog Arija. Rečeno je da je Ari bio Mesija ben Yosef, to jest, on je za nas povezao celokupnu prethodnu Kabalu s trenutnim stanjem kraja ispravke, s generacijom ere Mesije. 

Tako, čim se otkrila Arijeva kabala, kabalisti su napustili sve ostale tokove Kabale i prihvatili njegov metod. To nije zbog činjenice da je Arijev metod bio razumljiviji ili da se on uzdigao iznad drugih po svom razumevanju, već zbog povezanosti njegove duše s krajem ispravke.

Arijeva duša je direktno povezana s krajem ispravke, i zato, kroz njega i njegova učenja, mi se takođe možemo povezati s konačnim ispravljenim stanjem i ispravno sagledati sebe, sve nas zajedno i svakog od nas pojedinačno.

Bal HaSulam piše u „Uvodu u knjigu Panim Meirot uMasbirot“: „Nemate generaciju bez takvih kao što su Avraam, Isak i Jakov. Zaista, taj Božji čovek, Rav [učitelj, veliki] Isak Luria [ARI], patio se i obezbedio nas je sa nečim nemerljivim. Učinio je čudesno više od svojih prethodnika, a da znam da veličam, veličao bih dan kada se njegova mudrost pojavila skoro kao dan kada je Tora data Izraelu“.

Zaista, mi nismo u mogućnosti da izmerimo veličinu Arija baš kao što dete ne može da izmeri akcije odraslih. Ali sve što danas imamo dolazi od Arija, i kroz njegovu dušu, mi primamo najviši uticaj i ispravke. Bal HaSulam i Rabaš stoje iza Arija u ovom lancu.

Sam Ari nije napisao nijednu knjigu – sve knjige su napisali njegovi učenici. Neki su zapisi bili sakriveni u njegovom grobu, a neki tajno čuvani u kovčegu, i na taj način, se spustili u naše vreme. Naravno, sve to je učinila viša sila po višem planu.

Inače, kako je moguće da se viša želja iznenada probudi u trgovcu kao što je bio Ari, koji je putovao između Egipta, Izraela i Damaska i bavio se trgovinom, i prisili ga da se nastani u Izraelu i posveti Kabali.

Sve informacije o Ariju vrlo su netačne: u Safedu su po njemu nazvane dve sinagoge, a nije jasno kojoj je pripadao. Sve je vrlo nejasno kao da ne govorimo o osobi. Nema podataka o njegovoj porodici, ženi, deci, ni da li je imao potomke. Ništa nije jasno. Naravno, niko nema slobodu izbora i sve što se dogodilo Ariju, diktirano je od gore, od Stvoritelja.

Pre Arija samo se nekoliko odabranih pojedinaca tajno bavilo Kabalom. A posle njega, Kabala je izašla iz skrivanja. Život Arija u Safedu nije bio lak zbog mnogih protivnika Kabale. Posle svega, on je počeo da otkriva Kabalu i da organizuje grupe.

Pomagala mu je činjenica da se Ramak, Rabi Moše Cordovero, koji je imao veliki autoritet u Safedu, zauzeo  za njega, jer je razumeo da Arijev metod dolazi iz istinskog, dubokog razumevanja.

Ari je jedinstven po tome što je nauku Kabalu otkrio na potpuno novi način. Upravo je on uveo takve koncepte kao što su deset Sefirot, direktna i reflektijuća svetlost, Malhut, Masah, i precizno odredio strukturu svetova i Parcufim. Sve je to opisano u knjizi Drvo života koju je napisao Haim Vital po rečima učitelja.

Haim Vital je učio s Arijem samo godinu i po dana, i to do same Arijeve smrti. I tokom ovih godinu i po dana on je uspeo da stekne dovoljno znanja za dvadeset knjiga. Bile su potrebne još tri generacije da sakupe i odštampaju ove knjige. Očigledno je da iza svega toga stoji neka viša, nadljudska sila.

Nakon Arija, Kabala je otkrivena budući da je on svetu doneo posebnu unutrašnju, duhovnu snagu. A osim toga, njegova učenja su počela da se polako šire. Nije važno to što je on učio u malom gradu Safedu. Ta duhovna sila, koju je on kroz svoju dušu približio našem svetu, počela je da se oseća u celom svetu.

Zahvaljujući tome u Rusiji se pojavio kabalista kao što je Bal Šem Tov, koji je nastavio Arijevo delo i počeo da govori o istim konceptima: svetovi, Sefirot, Parcufim. U hasidizmu je uobičajeno da se ova učenja nazivaju učenjima Bal Šem Tova, ali u suštini, temelj ovih učenja je postavio Ari.

Baal HaSulam je napisao da je on sledeća inkarnacija Arijeve duše, to jeste, on je s njim bio u direktnoj povezanosti i bio je u stanju da direktno razume sve što je Ari postigao. Sledeća reinkarnacija duše je poput nasleđivanja celokupnog duhovnog postignuća oca, koje se prenosi na sina.

Baal HaSulam, u „Uvod u knjigu Panim Meirot uMasbirot“ piše: „Nema dovoljno reči da se izmeri njegov sveti rad u našu korist. Vrata postignuća su bila zaključana i zabravljena, a on je došao i otvorio ih za nas“. Ograničenje, Masah, reflektujuća svetlost, Ari opisuje ne samo kako se svetlost širi od vrha ka dnu, već i specifičan razvoj želje, faze po kojima želja postaje sve grublja, povezanost ovog procesa sa snagom ekrana. Otuda, on pripada generaciji korekcije i razmatra se za Mesija Ben Yosef, nakon čega započinje korekcija Malhut, era Mesija Ben David.

Možda su i pre Arija kabalisti  dosezali iste visine, ali nisu primili eksplicitno razumevanje u formi povezanosti između svetlosti, Kelim i ekrana. Njihovo razumevanje je došlo kao otkrivanje od gore, a ne iz njihovog Kelim, i to im je dozvolilo da izgrade svet svojim razumevanjem. Tako, nakon Arija i dalje, svi mogu da uče Kabalu i postupno razumeju ono što mu je otkriveno.

Bez objašnjenja kako želja deluje s Masah i reflektujućom svetlošću, nemoguće je sprovesti ispravku. Otuda, kabalisti pre Arija jedino su obavili pripremu za ispravku, dok je Ari, za nas, otkrio rad od dole prema gore i metod ispravke, praktičnu Kabalu.

Dan odlaska kabaliste je dan njegovog uspona. Tako, na ovaj dan želimo da budemo povezani s Arijem, njegovom dušom i njegovom tehnikom na poseban način, čak i više nego pre, i slavimo dan sećanja na njega. Zapravo, ovo je radostan dan budući da se njegova duša realizovala i popela na viši nivo. Otuda, kabalisti nikada ne žale za odlaskom.


Autor:
  Dr Mihael Lajtman

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.