среда, 8. јул 2020.

PRONAĐITE SVOJE MESTO U SISTEMU PRIRODE



Pronađite svoje mesto u sistemu prirode

Baal HaSulam, Mir: „Jasno sam dokazao iz perspektive empirijskih uslova - iz praktične istorije koja se odvija pred našim očima - da nema drugog leka za čovečanstvo, osim prihvatanja zapovesti Proviđenja – davanje drugima kako bi se donelo zadovoljenje Stvoritelju u meri koja je opisana u sledeća dva stiha.

Prvi je ʼvolite svog prijatelja kao sebe samogʼ, što daje opis samog rada. To znači da mera rada davanja jednih prema drugima zarad radosti društva ne sme biti manja od mere utisnute u čoveka koji se brine samo o sopstvenim potrebama. Štaviše, potrebe svojih prijatelja treba da stave ispred svojih potreba, kao što je napisano u članku Matan Tora (tačka 4)”.

Pitanje: Kako da se pomerimo od nekih pragmatičnih kalkulacija, koje sada u vreme krize, niko ne može da spoji, do razumevanja povezanosti i višeg nivoa koji moramo preuzeti na sebe, što uključuje usklađivanje sa zakonima gornje uprave, i postanemo uključeni u njih, i pomažemo svima da osete neku vrstu podrške?

Odgovor: Prelazak na sledeći nivo percepcije stvarnosti svodi se na to da uđemo u osećaj večnosti, savršenstva, beskonačnosti i što je najvažnije, u jedinstvenu, zajedničku, savršenu, integrisanu realnost.

Ako počnemo da osećamo prirodu kao apsolutno integralnu, znaćemo i svoje mesto u njoj. Na ovaj način, moćićemo da razumemo smisao svog postojanja u odnosu sa velikim savezom pojedinaca i sve će mi postati jasno.

Glavna stvar je odvojiti sebe od svog individualizma, svog egoizma i sagledati prirodu sa integralnog aspekta, tako da celu sliku vidite kao jedinstvenu celinu. Ovo je potpuno drugačija percepcija stvarnosti u kojoj ne osećam odvojene predmete i pojave, već vidim celokupnu sliku.
Tada mogu da shvatim sebe na potpuno drugačiji način: Gde sam ja na toj slici? I vidim da ja nisam u tome. Osećam se odvojeno od svega. Dakle, ja to pogrešno doživljavam. To znači da sam u nekom nesvesnom stanju, odvojen od stvarnog života, od celokupne ogromne slike prirode. Kako to mogu da vidim pravilno? To je ono što želim.

A, ako počnem pravilno da je percipiram, ja ću videti svoje mesto  i otkriću šta mi nedostaje da postanem integralno povezan sa svima. Postaće mi jasno šta je moj posao, koja je moja dužnost, koja je moja veza sa drugima i kako su drugi povezani sa mnom. Doći ću na nivo ove večne, savršene, integralne, objedinjene prirode i razumeću smisao nje i mog postojanja.

I trenutno, apsolutno ne razumem čemu  sve ovo. Gledam sve: ono postoji, okreće se i ja sam tu. Ali zašto, ne znam.


Autor:
  Dr Mihael Lajtman

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.