уторак, 26. мај 2020.

ZAVIST JE SJAJNA SILA



Zavist je sjajna sila

Meni treba društvo kojem ću da zavidim, jer zahvaljujući ovoj zavisti mogu da se podignem na nivo društva. Ako znam kako da pravilno koristim zavist, tada ću privući, uz pomoć društva, Višu Svetlost i to će me podići na nivo prijatelja. Ovo je pravo čudo! 

U suprotnom, kako bi naša deca, koja su rođena kao bespomoćne bebe, odrastala i savladala sva naša znanja, još nas i  nadmašila, postala pametnija od nas i bolje razumela stvari ovog sveta. To je zbog činjenice da su nam zavideli, gledali nas i pokušavali da oponašaju sve što radimo, i zato su postali pametni i razumeju čak i više nego mi. 

Prema tome, ako pogledamo svoje prijatelje i vidimo da su veći od nas, tada ćemo sigurno da  odrastemo. Zato, potrebno mi je društvo sastavljeno od što većeg broja ljudi koje vidim kako sijaju, tako da sebe smatram najmanjim od svih. Tada mi je zagarantovano napredovanje. I, ja ću napredovati ne samo u smislu uma, već ću razviti i osete koje još nemam. I, sve to zbog zavisti.

Ako vidim da je moj prijatelj velik i u svom egoizmu želim da on padne, takva zavist je destruktivna. Ali, ako želim da postanem kao što je on, i još veći, onda kroz takvu zavisti ja hoću da rastem prema Stvoritelju. 

Moram da razvijem ljubomoru u odnosu na svakog prijatelja, i ja to mogu da uradim čak i sa potpunim početnikom. Uostalom, svako ima koren svoje duše; Gledam ga i vidim da je poseban, da je bliži Stvoritelju. 

Ne upoređujem naše lične relacije sa Stvoriteljem. Ali sa njegove pozicije, on će sigurno biti bliži Stvoritelju nego ja, jer ja uopšte nemam ono što on ima. Prema tome, ja imam razloga da zavidim apsolutno svima.

U prijatelju postoji svetlo koje nikada ne može postojati u meni i to je osnova zavisti. Kada ovu zavist mogu pretvoriti u jedinstvo i ljubav?

Tek na kraju korekcije kada će se svi ujediniti u jednu dušu. Ali, do tada, ja ću pogledati u prijatelja i videti šta je to u njemu što nije u meni i ne može biti. Tek na kraju korekcije kada budemo povezani, ja ću to primiti od njega kroz stapanje sa njim. 

Uvek postoji prilika za zavist; Samo treba  malo bolje da pogledam i videću da su drugi bliži Stvoritelju nego ja. Oni su međusobno više povezani, a meni se  čini da ispadam iz njihovog kruga i to me muči. Meni se čini da oni žele da se reše gubitnika poput mene koji ne može da se poveže ni s kim. Oni meni otkrivaju koliko moje srce ne želi jedinstvo. 

Zavist je ogromna sila, čak jača od ljubavi. Zavist je način kojim se svaki put prelazi sa jednog stepena na drugi stepen. Prema tome, rečeno je da "zavist onih koji prebrojavaju umnožava mudrost", to jeste, onih koji prebrojavaju na kom su stepenu dok se kreću stepenicama mudrosti (Hohma). Viša Svetlost je Svetlost Hohma (mudrost), i nadilazi zavist, tako oni unutar sebe razvijaju svetlost Hasadim.


Autor:
  Dr Mihael Lajtman

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.