понедељак, 4. мај 2020.

TREBA LI SE PLAŠITI ČIPOVANJA



RAZGOVOR RAVA DR MIHAELA LAJTMANA SA S. VINOKUR
Tema: Treba li se plašiti čipovanja?

Voditelj: Sada su se podigle strasti u vezi za čipovanjem. Postoji strah da će ljudima početi da  ugrađuju, implantiraju čipove, kako bi ih pratili, gdje se oni nalazi, sa kim se srijeću i tako dalje. To će prije ili kasnije početi da rade. Recimo, na primjer, na milione kamera koje su sada razbacane po svijetu, koje prate gdje čovjek ide, šta se radi u Kini, praktično u cijelom svijetu. Ljudi se boje tog čipovanja. Čega se oni boje? Prvo: to svakako ograničava, oduzima slobodu volje čovjeka. Apsolutno. Postaješ u potpunosti pod kontrolom. I drugo: kome će ovo pasti  u ruke, ko će ga koristiti?  Recite mi, molim Vas, kako se Vi odnosite ka tome?

Dr Mihael Lajtman: Dajte prijatelji da razmislimo ovako: šta uopšte treba da krijemo?

Voditelj: Kako šta? Ima...

Dr Mihael Lajtman: Šta?

Voditelj: To je moj život. Šta Vam znači to pitanje? To je moj život!

Dr Mihael Lajtman: Pa šta?

Voditelj: Moj život. Moj lični život...

Dr Mihael Lajtman: Kakav je tvoj lični život? Šta je to lično u tvom životu? Šta, pošao si na posao? Pod ovim „da radiš“ može da se podrazumjeva bilo šta. Pa šta?

Voditelj: Nećete negirati da postoji lični život čovjeka, porodica... Ne znam sad, lični...

Dr Mihael Lajtman: A šta u toj porodici može biti lično? To što se brinem o svojoj ženi, djeci, unucima? Šta je u tome neprirodno?

Voditelj: Pa prirodno je da čovjek nešto govori i ne želi da to čuju svi već želi da to čuje samo jedna osoba.

Dr Mihael Lajtman: Ako imam dobre namjere, onda u principu, naravno, nekad ih treba sakriti, s vremena na vrijeme, od nekoga, recimo od djece kako bi obezbijedio njihov pravilan i postepeni razvoj. Ali generalno, čega se bojati? Ako ne kradem, ne ubijam, ne varam, ne smišljam neko zlo drugim ljudima, normalan sam čovjek... Pa šta onda, neka znaju sve o meni”. Evo stojim pred vama kao da sam go”. 

Voditelj: Da, upravo to. Tačno.

Dr Mihael Lajtman: Ali moj odnos prema Stvoritelju – da! U to se niko ne može umiješati, samo Svevišnji. 

Voditelj: Znači, takvo čipovanje nije moguće? 

Dr Mihael Lajtman: Ne, nikako. A sve ostalo životinjsko, slobodno. 

Voditelj: Dobro. Postoje državne tajne, postoje...

Dr Mihael Lajtman: O tome nek se brine država, to je njen posao, a ja nemam o čemu da brinem. Ja se osjećam slobodnim! Evo ja sjedim sada, zbog virusa, nikuda ne izlazim, ali se osjećam slobodnim. 

Voditelj: Dobro. To je stvarno čudna pozicija za većinu ljudi, imajte to na umu. 

Dr Mihael Lajtman: Na to se može smireno, brzo i jednostavno priviknuti! Ničega tu nema!

Voditelj: Znači, mene ne treba da interesuje (treba da me boli uvo) jel da?

Dr Mihael Lajtman: Ne, ne da te ne interesuje. Ne. To nije takvo ponašanje gdje te ne interesuje. To je – da ja shvatam da je čovjek jednostavno mala životinja, koja svakako treba da se brine o tome da se ispravno ponaša i u tom slučaju nema čega da se ustručava. I u slučaju da ne može da se ponaša ispravno, takođe nema čega da se ustručava! Zato što je to priroda!

Voditelj: Ovaj drugi momenat je veoma važan. 

Dr Mihael Lajtman: Da.

Voditelj: Ja sakrivam svoje, znate takve...

Dr Mihael Lajtman: Slabosti...

Voditelj: Da, takve postupke. Negdje potkradem, ovdje figurativno kažem potkradem. Tamo sam nekoga slagao, nekome sam rekao istinu, to je moj život, to sam ja. Vi kažete „To si sve ti! Je li tako?

Dr Mihael Lajtman: Nema ničega posebno da se krije. Ako se svako bude smireno odnosio prema tome da je otkriven pred drugima… 

Voditelj: I da je to njegova priroda.

Dr Mihael Lajtman: Svijet će postati čistiji.

Voditelj: Da?

Dr Mihael Lajtman: Da, čistiji. Negdje sam potkrao, ali to je moja priroda. Negdje sam obećao, a nijesam ispunio. Može mi biti neprijatno, neudobno ali... Oprosti mi!

Voditelj: Da li znate kako izmičete oslonac ljudima koje govore „ja nikad ne lažem, uvijek govorim istinu“...

Dr Mihael Lajtman: Oj, oj, oj. On čak ni ne zna ko je on! A ovako, naprotiv, znaće.

Voditelj: Uvijek sam pošteno živio. 

Dr Mihael Lajtman: Kako pošteno? Ko? Po kojim kriterijumima? Razumiješ? Ako uzmeš udžbenike istorije bilo koje države, vidjećeš da sve treba opet da se piše. A kako? Opet lagati. Svako ima svoj pogled na svijet, kakav je on. Odnosno, dok se ne izdignemo iznad egoizma, nema oko čega da se brinemo. 

Voditelj: To znači da je na nivou egoizma, sve egoistično, sve je praktično laž?

Dr Mihael Lajtman: Da, da

Voditelj: Tako možemo reći, jel da?

Dr Mihael Lajtman: Normalno.

Voditelj: Sve je laž i nema zbog čega da se stidim, to je moja priroda?

Dr Mihael Lajtman: A čega da se stidim? Ne razumijem. O tome je u kabali jednostavno rečeno: „Leh le oman še asani“ – „Idi Stvoritelju koji me stvorio“.  Imaš pretenzija ka meni? Idi Njemu. On me je stvorio, zato tako postupam. Tu se postavlja drugo pitanje: On te je stvorio takvim i rekao ti, da takav i ostaneš ili možeš da se mijenjaš? Ako možeš da se mijenjaš, onda treba da te bude stid zbog mogućnosti, koje postoje u tebi, da postaneš čovjek, odgovoran za sebe, a ti to nijesi uradio. A i na taj račun postoje olakšice: „Šta ja mogu da uradim? Okolina je takva“ i tako dalje. Odnosno... jedino je glavno – da ne okrivljujemo, da sami sebe ne lažemo!

Voditelj: Da li je to uopšte moguće?

Dr Mihael Lajtman: To postepeno postaje mogućim. Čovjek postaje čistiji, pravolinijskiji... to se i naziva „pravda“, „istina“. Ja razmatram da samo tako a ne – pusti da ubacuju čipove bilo gdje. To nije ispravka. Stvar je u tome, bez obzira hoćemo li ili ne, Priroda -  Stvoritelj – će nas pritiskati u ovom odnosu. I odjednom ćemo biti sa svakakvim čipovima, čak ne znajući, gdje i kako smo ih progutali, a oni sjede u našoj jetri, kako se kaže i oni, kojima je potrebno, će znati sve o nama. „Stariji brat“, ne brini se, on zna sve. 

Voditelj: Znači, mi ćemo doći do tog stanja? I treba shvatiti da će to stanje biti takvo?

Dr Mihael Lajtman: Ono, ja mislim, praktično već postoji. 

Voditelj: Vi znači predlažete da se promjeni odnos prema čipovanju i to je to?

Dr Mihael Lajtman: Ne, to nije samo promjena odnosa. To će izmijeniti sve. 

Voditelj: Izmijeniće?

Dr Mihael Lajtman: Da. I tada mi neće biti važno šta misle o meni. Pusti neka čeprkaju.

Voditelj: A šta mi je važno?

Dr Mihael Lajtman: Važno mi je da se sam izmjenim tako da pred Stvoriteljem – nemam nikakvih čipova, da sam pred Njim go. 

Voditelj: Ja sam i tako pred Njim go.

Dr Mihael Lajtman: Treba da ja to osjetim. Da u skladu sa tim i postupam. 

Voditelj: Ali ja treba još da shvatim da On jeste Stvoritelj. 

Dr Mihael Lajtman: Stvoritelj je opšta sila prirode koja nas tjera da budemo ljudi! Ljudi! Odnosno, da postupamo, ne u ime sebe, nego u ime svih. 

Voditelj: Ovaj virus koji je sada, on je akcelerator, jel tako?

Dr Mihael Lajtman: Da.

Voditelj: ... koji vodi do tog razumijevanja?

Dr Mihael Lajtman: Da, to je predivna stvar. Da. On proizvodi prvo „čipovanje“

Voditelj: Drugo pitanje: ko čipuje? U čijim rukama se nalazim? Dobro, u rukama Stvoritelja – to još treba shvatiti, ali i u rukama nekog lošeg čovjeka, koji ima loše namjere, čovjek koji želi da upravlja sa mnom i cijelim svijetom – toga se ljudi boje. 

Dr Mihael Lajtman: Ali nad njim se nalazi Stvoritelj. 

Voditelj: Nad njim – tačno...

Dr Mihael Lajtman: Zašto onda da radim bilo kakve kalkulacije sa nekim upravljačkim, zaštitiničkim, diktatorskim organom? Zašto uopšte da mislim o njima. Ja imam vezu sa Stvoriteljem. 

Voditelj: Predlažete čovjeku da zaobiđe instance ovog svijeta i odma se obrati Onom koji upravlja svijetom?

Dr Mihael Lajtman: Naravno. Zašto se zagovarati na tom nivou? To je močvara. 

Voditelj: Kad bi to moglo -  sa Njim ući u razgovor!

Dr Mihael Lajtman: Prestani obraćati na njih pažnju, za to si slobodan. 

Voditelj: Slobodan sam u tome da ne obraćam pažnju na ljude oko sebe?

Dr Mihael Lajtman: Ne, ja govorim o takozvanim upravljačima. 

Voditelj: Upravljačima...

Dr Mihael Lajtman: Da. Ja ne vidim da oni mene pritiskaju! Sloboda – to je unutrašnji osjećaj. Zato ja to ne osjećam (davljenje, pritisak). 

Voditelj: To jest, Vi govorite – prođi čipovanje sa Stvoriteljem, grubo rečeno. On me je čipovao...

Dr Mihael Lajtman: Da, ja sam i tako vezan sa Njim. On je u meni. U svakoj mojoj ćeliji, u nervima, u osjećanjima, u mozgu – u svemu. On određuje sve što ja osjećam. Od određuje sve što ja mislim, sve moje akcije i rješenja. Tako da... Samo to je potrebno da otkrijem – na koji način ja djelujem tako, da On djeluje u meni. 

Voditelj: Ako je moguće, sada jednostavan savjet običnom čovjeku. Povodom čipovanja, gubitka slobode, ko sa mnom upravlja... Molim Vas...

Dr Mihael Lajtman: Živi mirno i traži u sebi Stvoritelja. Kako se On nalazi u tebi i kako On djeluje, radi, upravlja sa tobom, kako ti pri tome treba da se odnosiš prema Njemu. 

Voditelj: A ako ne koristimo riječ „Stvoritelj“ a kažemo jednostavno „Priroda“...

Dr Mihael Lajtman: Priroda, normalno. Opšta, viša sila prirode. 

Voditelj: I šta ona traži od mene?

Dr Mihael Lajtman: Ona od tebe traži da obratiš pažnju, da predstavljaš malecki dio koji se brine o cijeloj prirodi. Odnosno ti se svjesno odnosiš ka svima i svemu. 

Voditelj: Kako da se ja ponašam prema svom okruženju, prema svojim bliskima i tako dalje?

Dr Mihael Lajtman: Kao prema jednom opštem, intregralnom mehanizmu, koji djeluje po jednoj šemi, u jednom smjeru, privržen svim djelovima i tako dalje

Voditelj: Po kakvoj šemi?

Dr Mihael Lajtman: Ljubav k bližnjemu. 

Voditelj: I tada mi nikakvo čipovanje nije strašno?

Dr Mihael Lajtman: Da i tada čipovanje nije strašno. Naravno. 





Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.