среда, 20. мај 2020.

NAMJERA JE KOMPLETAN PROGRAM AKCIJE


Sa predavanja održanog 03. 05. 2011.g. 
na temu „Učenje Deset Sfirot“     
Rav M. Lajtman


Namjera je kompletan program akcije

Pitanje: Što je to „namjera“

Pretpostavimo da se želja nalazi u jednom stanju i da hoće da pređe u drugo stanje. Za to je potrebna akcija koja će želju prenijeti iz jednog stanja u drugo.
Cijeli plan ove akcije je: tačno znanje gdje se ja sada nalazim, znanje o tome gdje ja hoću da se nalazim, uz pomoć kakvih akcija i sila ja mogu da pređem iz stanja u stanje – sav ovaj program naziva se „namjera“ ili misao.
To je kao „Misao stvaranja“ – kompletan program koji određuje kako početi i čime na kraju završiti, sve korake koje je potrebno da učinim, koji materijali da se upotrebe, sile i sredstva kako bih ostvario svoju početnu misao. Kako je rečeno: „Kraj akcije je utvrđen u početnoj misli“.
U namjeri, sve ovo postoji u potencijalu, a zatim se realizuje u praksi.
Odnosno, moja namjera se pojavljuje u meni tek kada već dobro poznajem svoje trenutno stanje i tačno znam šta je to što želim da postignem. Obično se postavlja pitanje: „Koje su tvoje namjere? Šta želiš da postigneš? Gdje da dođeš?“
Namjera je izraz potrebe za promjenom koju već planiramo, razumijemo, osjećamo, sprovodimo, dovodimo do završetka. 
Sama akcija se ispunjava snagom Svjetlosti, i zato se ne odnosi na stvorenje. Stvorenju pripada samo namjera: koliko je dobro upoznalo sebe, upoznalo Stvoritelja, način na koji ono Stvoritelja inicira da djeluje i u kakvoj formi. Od čovjeka se traži da razume, što je više moguće.
Svaki put, kada rastem, podižem se po prečkama ljestvica, postajem sve zahtjevniji prema Stvoritelju, određujući sve detalje Njegovih akcija. Već znam kako On djeluje i kako će to uticati na mene. Znam u svim pojedinostima i detaljima, kako će se to događati unutar mene, u mom „tijelu“ (željama). Iz iskustva, iz odnosa Njega i mene, već znam kako će se sve to dogoditi.
Kao rezultat toga, dolazim do takvih detalja, da mogu da upravljam Njegovim programom umjesto Njega – razumijem cijeli taj program, svaki njegov element, sva sredstva, do najsitnijih detalja. Kada dođem do Kraja ispravke (Gmar Tikkun) ja ću saznati sav Njegov plan od početka do kraja, sve korake – i s Njegove i sa moje strane. To znači da sam stekao punu namjeru.
Svjetlost uvijek djeluje. Ali kako On djeluje, kako da tražim od Njega da me promijeni – to je sve rad čovjeka, jer njemu je potrebno da upozna Stvoritelja, odnos između Svjetlosti i želje.


Autor:
  Dr Mihael Lajtman

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.